We did it - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Serge & Maggie Hollanders - WaarBenJij.nu We did it - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Serge & Maggie Hollanders - WaarBenJij.nu

We did it

Blijf op de hoogte en volg Serge & Maggie

12 December 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Afgelopen zondag vanaf Otaki Beach naar Napier gereden. Napier is een mediteraans ogende kuststad. Erg leuk! We hadden besloten om daar te lunchen en daarna door te rijden naar een camping, maar zoals altijd in een stad waar kledingwinkels zijn beginnen de eksterogen van Maggie een rol te spelen. Oké prima Mag dan gaan wij één winkel naar binnen. Er moet trouwens nog even gezegd worden dat wij begonnen met een tas van 16 kg en dat Mag eindigde met een tas boven de twintig kg. Er hing namelijk een kaartje met heavy weight aan haar tas.

Terug naar de winkel! Zoals het bij ons wel vaker gaan wordt Serge een winkel met tegenzin ingetrokken, maar zodra meneer binnen is vindt hij alles leuk en gaat er vervolgens alleen met twee broeken uit. Dit tot grote frustratie van Mag.

Na dit alles doorgereden naar een informele camping bij de Mangatutu hotsprings. Informele campings zijn gratis en liggen vaak op de mooiste locaties. Voor deze moesten we uiteindelijk twee uur omrijden waarvan zeker een uur off road. Zelfs nog door een rivier heen! De reden dat we deze gekozen hebben was om het feit dat er een hotpool aanwezig zou zijn. In dit gedeelte van NZ zijn namelijk heel veel geisers en hotpools. Wij hadden verwacht daar een hotpool in de rotsen aan te treffen, maar wat bleek ze hadden midden in de natuur houten bakken gemaakt met daarin het warme stromende water van de rivier. Echt super gaaf.

Die ochtend zijn we doorgereden naar Taupo. Het weer was echt super geen wolkje aan de lucht. Het stond al in onze planning, maar vandaag zou eigenlijk de mooiste dag zijn. Daar stonden we dan bij de rotonde, linksaf airport, rechtsaf centrum Taupo.
Mag 'Wat gaan we doen?' Serge 'hmm eigenlijk moeten we nu gaan, ah wat gaan met die bak'.

Wij linksaf gegaan. Bij het airport aangekomen zagen we al gelijk wat gekken naar beneden dwarrelen. 'Hé dat ziet er leuk uit!' En daar stond het bordje dan 'skydive Taupo rechtsaf'. Hup wij auto neergezet en naar binnen. Is er nog een plekje vrij? Ja hoor jullie mogen met de volgende shift mee. Eerst moesten we de nodige papieren tekenen. Dit is overigens heel normaal hier en is al nodig voor paardrijden. Daarna moesten wij de keuze maken of we vanaf 12000 ft wilden springen of vanaf 15000 ft. 12000 ft zou een vrije val van 45 seconde inhouden en 15000 van 60 seconde. Het meisje gaf ons als advies om die van 15000 te doen, omdat je vaak de eerste 20 seconde niet meekrijgt. Wij uiteindelijk gekozen voor de 15000. De zenuwen begonnen nu echt te komen. Serge zat als een hondsdolle kip heen en weer te rennen en Maggie zat continu op de wc.

Nu kwam het volgende aspect "de veiligheidsvideo". Tijdens het springen krijgen de mensen van 15000 ft een zuurstofmasker mee, want dit heb je nodig boven de 12000 ft. Wat??? Dat hebben ze er niet bij verteld. In één keer waren onze koppen van bruin naar lichtbruin vertrokken.

Hierna werd het tijd voor onze pakken. Het viel ons op dat dit echt heel secuur gedaan werd. Eigenlijk alles wat hier tot nu toe gebeurd is. Ondertussen kwam er weer een lading naar beneden. Wat een blije hoofden allemaal dit moet wel leuk zijn. Nadat iedereen geland was kwam de instructeur van Maggie en de instructeur van Serge zich voorstellen. Ook deze controleerde alles weer grondig. Hij gaf nog even door wat we moesten doen.

Eigenlijk bestaat een sprong uit drie aspecten
1. Als je uit het vliegtuig valt; banaan houding hoofd naar achteren en vast houden aan de touwtjes bij je borst.
2. Tikje op je schouders; armen wijt en genieten van de val
3. Bij de landing; benen naar voren

Je kan de sprong trouwens op drie manieren doen: Alleen de sprong, de sprong met een handycam (video en foto's) en de sprong met iemand die met je mee springt (video en foto's). Wij hadden ervoor gekozen dat iemand met ons mee springt, want je zou in dit geval ook de omgeving zien.

Het moment was aangebroken we moesten het vliegtuig in. Het vliegtuig bestaat uit twee bankjes waar je met beide benen overheen moet zitten, zodat je achteruit kijkt. Toevalligerwijs kwamen Maggie en Serge naast elkaar te zitten. Ons gezicht was inmiddels roze geworden.

En opgestegen!!! We waren nu op 1 ft. Sjee wat is dit hoog nog 14 te gaan. De vlucht zou ook uiteindelijk 25 minuten duren.

12000 ft. De spanning was te snijden. Ondertussen waren wij al helemaal vast geklikt aan onze instructeur en hadden we ons zuurstofmasker op. Het was nu tijd voor de sprong van de eerste lichting. Deur open. Dit was zo'n raar moment je voelde de koude wind naar binnen gaan. Dit was denk ik het moment dat je beseft dat het echt gaat gebeuren. En dan zie je de andere gegadigde er ook nog eens uitvallen. Wat? Zijn wij gek geworden? Wie springt er nu nou uit een vliegtuig. Nou die twee imbeciele hier aan de andere kant van de wereld. Ons gezicht was nu wit!!

Beleving Serge

15000 ft. (4,56 km) Het was nu onze beurt, Eerste Serge daarna Maggie. Dit gaat heel snel achter elkaar binnen tien seconde. Oké mijn cameraman hing inmiddels al buiten het vliegtuig. Heel snel schoof Ik en mijn "Egoik" naar voren. Nu zat ik op de grond en moest mijn benen uit het vliegtuig hangen. Dit was voor mij het spannendste gedeelte. Ik zat inmiddels al in de besproken houding en deed of ik een opossum was. Met andere woorden ik had me al dood gewaand. Klein tikje op mijn schouders. 'Wat??' Lach even naar de camera? Oké dat kon er nog wel vanaf, maar no way dat ik naar beneden kijk.

En hup oude positie weer in en gaan! Het gevoel van de eerste paar seconde is echt niet te beschrijven. Echt een val gevoel! Dit komt omdat je binnen 10 seconde een snelheid van over de 200 km/uur bereikt. Het gevoel daarna is fantastisch!!! Ongelofelijk wat een uitzicht. Ho wat doet hij nu? Geen trucjes vriend!! Oké toch wel!! Maar echt ik kon alleen maar lachen (moest ook wel met zo'n cameraman om je heen).

En toen was het alweer voorbij. De camera man zwaaide en ik hing aan een parachute.
Die lach kon niet meer van zijn gezicht. Wat was dit geweldig en prachtig!!! Hey daar hangt Maggie.

Beleving Maggie

Oh my god, daar gaat Serge.... Nu schoot de angst echt door mij heen, want ik ben de volgende! We schoven naar voren naar de deur toe en daar hing ik dan. Voor ik het door had vielen we naar beneden. Wat een snelheid! Ik probeerde te lachen naar de cameraman, maar de wind werkte niet echt mee. De eerste paar seconden dacht ik; wat gebeurd hier?' Maar toen werd het vallende gevoel tof! Toen de parachute openging werden we met een ruk naar boven getrokken. Wow, wat een uitzicht! Toen zei de instructeur ineens ; ik ga je wat losser maken, zodat je wat comfortabeler zit.' Wat? Nee, laat me maar lekker strak aan jou vastzitten.... Het was een overweldigend gevoel om alleen met een parachute in de lucht te hangen en een uitzicht te hebben van 360graden. Helaas ging de tocht naar beneden vrij snel en voor ik het wist stond ik weer op de grond. Jeetje, wat was er net eigenlijk gebeurd? Ik had een glimlach van oor tot oor en probeerde te beseffen wat ik net had gedaan. Het was echt een super toffe ervaring!

Dvd en foto's

Na afloop beginnen er gelijk monteurs te werken aandeel video en na drie kwartier konden wijde beelden bekijken. Wat is de DVD fantastisch geworden. Wij zijn hier echt zo blij mee!

Skydive: Voor iedereen een aanrader en zeker met cameraman!
Zie foto's bij het vorige verslag!

  • 12 December 2012 - 03:07

    Kamal:

    echt respect niet normaal jullie krijgen echt een dikke hugg!!

    zo knap;)

  • 12 December 2012 - 03:25

    Youri:

    OMG, vet AWESOME!!!!
    Rock ON!
    Wauw hey, vette kick of nie?
    Kerstman nog zien langs vliege ;)
    Over de kerst gesproken....,Ik wil jullie allebei bij deze een fijne kerst toewensen, dank je voor je kaart machteld! Heel cool
    Keewee!
    En een knallend uiteinde! Mooi en vruchtbaar jaar gun ik jullie, waar gaan jullie nog meer heen allemaal?

    Ik ga met de kerst nach Deutchland, nach Sandra in Koln voor 5 dagen samen met Robert en Ilario.
    Daarna oud en nieuw op Time-Square New York :p
    VET of nie... no just kidding ;)

    Fijne middag verder jullie, ik ga zo pitte.....adios amigos!

    groetjes uit Bussummmm

  • 12 December 2012 - 03:25

    Youri:

    OMG, vet AWESOME!!!!
    Rock ON!
    Wauw hey, vette kick of nie?
    Kerstman nog zien langs vliege ;)
    Over de kerst gesproken....,Ik wil jullie allebei bij deze een fijne kerst toewensen, dank je voor je kaart machteld! Heel cool
    Keewee!
    En een knallend uiteinde! Mooi en vruchtbaar jaar gun ik jullie, waar gaan jullie nog meer heen allemaal?

    Ik ga met de kerst nach Deutchland, nach Sandra in Koln voor 5 dagen samen met Robert en Ilario.
    Daarna oud en nieuw op Time-Square New York :p
    VET of nie... no just kidding ;)

    Fijne middag verder jullie, ik ga zo pitte.....adios amigos!

    groetjes uit Bussummmm

  • 12 December 2012 - 03:26

    Youri:

    hebbe ze daar ook papegaaien ;)

  • 12 December 2012 - 03:31

    Youri:

    Kinky vliegtuig ook :p
    Respect!

  • 12 December 2012 - 08:02

    Henriette Ed:

    kicken dat is het woord. christine kan er over mee praten die heeft dat ook daar gedaan. voorspoedige voortzetting van jullie reis! hier bij je moeder en broerneemt de reisefieber toe en begint het aftellen voor vertrek!
    groetjes

  • 12 December 2012 - 08:14

    José:

    Foto's had ik op fb al gezien. Dat is wel echt mega gaaf geworden (al moet ik er zelf niet aan denken). Echt leuk dat er iemand mee springt om het vast te leggen.
    Veel plezier met de volgende ervaringen!!

  • 12 December 2012 - 08:15

    Anouk Dittmar:

    HAHAHA! geweldig! :))

  • 12 December 2012 - 10:11

    Angela:

    Geweldig,wat een stress!!!

  • 12 December 2012 - 11:59

    Krista:

    Wow! Wat een beleving! Super gaaf!!
    Zo te zien en te lezen hebben jullie het geweldig!

    Groetjes!

  • 12 December 2012 - 15:11

    Madeleine:

    Klinkt fantastisch en echt doodeng!! Zou ik dan van m'n hoogtevrees af zijn..?

  • 12 December 2012 - 20:10

    Vickie:

    Ben ik even blij dat jullie dat niet van te voren hebben verteld. Helemaal geweldig dat jullie de sprong hebben gewaagd. Enorm trots. Verheug me op de dvd. Veel plezier. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Serge & Maggie

Actief sinds 19 Mei 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 23218

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 17 April 2013

Wereldreis

Landen bezocht: