Richting het Noorden - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Serge & Maggie Hollanders - WaarBenJij.nu Richting het Noorden - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Serge & Maggie Hollanders - WaarBenJij.nu

Richting het Noorden

Blijf op de hoogte en volg Serge & Maggie

10 December 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Zondagmiddag

We leken wel een paar gehandicapte koeien na de Milfordtrack. We waren voor plan om deze dag door te rijden naar Queenstown (qtown) een stad ongeveer twee uur rijden van Té Anau. Gezien we ons vier dagen niet gedoucht hadden leek het ons ergens wel verstandig om eerst te douchen. Maggie had het idee om dit te doen in ons oude bungalowpark. Wij sneaky daar naar binnen en ons lekker gedoucht. Ongelofelijk wat waren wij kapot!

Na het douchen zijn we bij eigenlijk het eerste restaurant wat er voor ons leuk uit zag naar binnen gegaan. Het restaurant moest echter aan onze kwaliteitseisen voldoen anders was het een no go.

Dit waren onze eisen:
1 .) lekker zijn
2.) snel klaar
3.) sfeervol
4.) parkeermogelijkheid op minder dan een steenworp (die konden we echt niet ver meer gooien) afstand.

Uiteindelijk een pizzeria gevonden. Meesterlijke pizza!!! Al moet gezegd worden dat wij vrij labiel waren op het moment van beoordelen, maar alsnog de pizza was toppie!!

Die avond doorgereden naar Qtown en een leuke camping in het centrum gevonden. Qtown is erg levendig en gezellig. Eigenlijk de eerste stad in NZ waar wij voor langere tijd zouden kunnen blijven. Daarnaast is de locatie subliem. Het ligt aan een prachtig meer omgeven door magnifieke bergen.

Maandag was het tijd voor een andere soort dag. Onze day off dag was aangebroken! Geen actieve inzet, maar ook geen passieve houding. Hmm gecompliceerd!! Toch niet. Laat er nou net in deze stad een gondelbaan naar de top van de berg gaan. Binnen tien minuten waren we er. Dat deze uitkomst niet eerder bij ons boven is gekomen. En dit keer met een uitzicht over het hele gebied, want ja het weer was helemaal top.

Bovenaan de berg konden wij luge. Luge is een soort van rodelbaan alleen heb je bij deze karretjes meer vrijheid om te sturen. Echt super cool. Aan het einde van de dag nog lekker gechilled in de stad. Het weer had niet beter kunnen zijn.

Die dag erna gingen we 's ochtends vroeg sledgen (alweer een naam wat om een uitleg vraagt). Goed, sledgen is een soort van raften alleen dan zit je niet in een boot, maar lig je op een bodyboard in het water. Er waren twee 'begeleiders' mee voor drie kandidaten. De twee begeleiders hadden hun handen vol aan ons. Eigenlijk het merendeel aan Serge.

Serge kom uit die hoek! Dat kon hij natuurlijk niet, dus moest hij er weer uitgehaald worden. Hup draaikolk en wie bleef er weer rondjes in draaien? Serge weer. Echt ongelofelijk. Maar ook Maggie werd regelmatig gered door één van de begeleiders. Echt een super cool uitje, maar onze milford belemmeringen waren nog zichtbaar.

De afgelopen dagen zijn wij doorgereden via de westkust naar Picton. We hebben een beetje pech gehad, want het heeft non stop geregend. Hierdoor was de prachtige natuur van de westkust niet goed te zien. Het enige mooie waren de vele watervallen. Sommige liepen zelfs over de weg.

Gisteren zijn we vanaf Picton naar het Noorder eiland gegaan. De boottocht was verschrikkelijk. Golven zo hoog!!! We wisten niet dat zo'n grote boot zo erg omhoog en omlaag kon gaan. Het weer zou als het goed is prima worden ;-). We gaan het hier wat rustiger aan doen. Een paar dagen de omgeving van Lake Taupo, Rotorua en coromandel. Vandaag willen we via Napier naar de Mangatutu hot springs gaan.

• 10 December 2012 - 08:52

Angela:

Jammer, dus de pancakes rocks niet gezien. Maar de milfort track heeft jullie wel de outdoor van nz leren kennen. Ja,nu ik jullie verhalen lees weet ik weer hoe verradelijk het weer in nz is op een dag allen seizoenen met grote temperatuur wisselingen. Zullen nu wel warmer weer krijgen.veel plezier. Liefs ons

• 10 December 2012 - 20:25

Maria:

weer een leuk verslag. Jammer van de unieke West Coast. Ik had mij zo verheugd hoe julie deze vonden.
    De tijd gaat super snel........
    veel reis plezier met uiteraard mooi weer toegewenst.
    tot gauw
    heel veel liefs

• 12 December 2012 - 02:54

Kamal:

wowww

• 12 December 2012 - 07:52

Henriette:

spectaculair! die gondelbaan trekt mij ook wel!