Start Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Serge & Maggie Hollanders - WaarBenJij.nu Start Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Serge & Maggie Hollanders - WaarBenJij.nu

Start Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Serge & Maggie

25 November 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Even snel een verslag, want internet wordt wat lastiger als je veel op de weg zit of eigenlijk rijdt.

Melbourne is alweer verleden tijd. Wat een verschrikkelijk leuke stad was dat. Nu zitten we een christchurch en het tijdsverschil is precies twaalf uur met Nederland! We gaan over twee uurtjes de auto ophalen waarmee wij de komende maand door NZ gaan cruisen. Als eerste nog wat dingetjes die we in Melbourne hebben meegemaakt.

Fietstocht Melbourne (maandag)

Inmiddels waren we al verhuisd van de binnenstad van Melbourne naar het strand (St. Kilda), hierdoor moesten we me de tram naar de stad toe om de fietsen op te halen. We wisten al waar het was en de tram kwam er langs.

Daar aangekomen kreeg we onze fiets mee en natuurlijk de helm, want deze is verplicht.
We zouden de Yara city route doen. Dit is een route of eigenlijk een fietspad wat is aangelegd langs de rivier, om en door de stad heen. We hadden van te voren allerlei hapjes gehaald op de Victoriamarkt, wat overigens één van de leukste markten is die wij gezien hebben. Met name het delicatesse gedeelte;-).

Wij uiteindelijk op de fiets, natuurlijk weer met een tas die veel te zwaar was. Geen idee wat wij er allemaal indoen, maar elke keer zitten we opgescheept met een te zware tas. Het leuke van dit allemaal is dat wij niet leren van onze fouten. Elke keer weer gaan wij met te weinig drinken weg en zo ook deze keer. Gelukkig kwamen we onderweg veel kraantjes tegen om water bij te vullen.

Het eerste gedeelte van de route ging langs de Yara rivier, nadat dit gedeelte echt heerlijk geluncht en het is eigenlijk niet te beschrijven hoe lekker het was. Het tweede gedeelte ging achter de stad langs wat een mooie view gaf over de skyline. Uiteindelijk zijn we een weg verkeerd ingeslagen, maar daar kwamen we naar tien minuten (al) achter. Bleek geen straf te zijn, want we kwamen langs een plek waar we een zeer lekker ijsje hebben gegeten.

Stranddag (dinsdag)

Het zou vandaag een super warme dag worden dus besloten om Nasr het strand te gaan. Natuurlijk die veel te zware unit weer mee. We moeten toch eens kijken wat erin zit! Het strand doet ons een beetje denken aan Miami (van de foto's dan, want we zijn nog nooit in Miami geweest) het leuke aan Melbourne is dat iedereen met sporten bezig is en de hele stad is daarop ook ingericht. Langs het boulevard skaten, rennen en fietsen mensen. Net is echt leuk om naar te kijken. Ook zijn er stukjes waar je oefeningen kan doen, zoals bijvoorbeeld jezelf optrekken en buikspier oefeningen. Eigenlijk was dit ook een mooi sportmoment voor ons geweest, maar nee wij kozen toch voor lekker relaxen.

Phillip Island (woensdag)

We hadden voor vandaag een tripje geboekt. We hadden dit tripje geboekt voor de Pinguïn parade, maar een leuke bijkomstigheid was het koala reservaat en de wijnproeverij of in ons geval 'drinkerij'. Phillip island is echt prachtig. De kust is ruig en de binnenlanden zijn prachtig groen en je kan van elke plek wel de zee zien.

Bij het Koala reservaat hadden we geluk gehad. Koala's slapen 20 uur per dag en zijn dus, om het rekensommetje compleet te maken, 4 uur wakker. En bij ons was dit net het geval en meneer de koala vond het leuk om over de reling van de balustrade te lopen.

De pinguïn parade. Ja was heel mooi om te zien. Duizend pinguïns, overigens wel de kleinste soort van de wereld, die 's avonds aan land komen. Het vervelende is wel en dat beseffen we ons steeds meer in deze reis is dat wij als mensheid en daarmee elk individu (geen uitzonderingen) de natuur aardig kapot maken. Je ziet dat Australië en NZ veel vooruitstrevender zijn met natuurbehoud of eigenlijk de minimalisatie van de vernietiging hiervan, maar toch ook hier zijn planten en dieren de dupe van de egoïstische mens. Goed dat even terzijde. We hebben uiteindelijk wel het doel van naar Australië bereikt, want we hebben wilde Walibi's gezien.

Vertrek Melbourne (donderdag)

Vandaag zouden we of gaan we vertrekken uit Melbourne. Besloten om de wachttijd in het park door te brengen met wat sushi. Eigenlijk is onze conclusie over Melbourne dat alles perfect eraan is. De mensen, de wegen, de omgeving en ga zo maar door. Het enige wat niet perfect is is de afstand tussen Nederland.

Aangekomen op het vliegveld bleek er een openstaand saldo van 800 dollar te zijn en we mochten niet meevliegen, voordat dit was afgelost. Wat is dit nou weer? We konden geen contact opnemen met ons reisbureau dus we waren min of meer verplicht om dit te betalen. Bij het begin waren we een beetje boos, maar toch blijft het zo iedereen kan en maakt fouten en soms wordt jij als mens daar de dupe van. We gaan ervan uit dat het allemaal goed wordt opgelost.

Eerste dag Christchurch (vrijdag)

Nou nou wat is dit??? We zijn in een spookstad terecht gekomen. Door de aardbeving is het hele stadscentrum in elkaar getrort. Alles staat in steigers. We voelen ons een beetje de ramptoerist. Gelukkig hebben ze een leuk park en hadden we nog een tweede missie, namelijk het huisje vinden waar me tante +/- 20 jaar geleden in gewoond had. Serge wist op de kaart waar het was, maar het nummer was niet bekend. Vervelend dan toch maar even een sms'jes naar huis. Hopelijk zijn ze daar op tijd wakker. Gelukkig was dit zo dus konden we deze missie alszijnde volbracht archiveren.

's Avonds zijn we naar een show geweest. Het was een improvisatie show wat eigenlijk te vergelijken is met de lama's. Was echt super leuk.

Inmiddels zijn we alweer drie dagen onderweg in de auto, maar de verhalen daarover zullen volgen.

Groetjes

• 26 November 2012 - 08:18

Angela:

Zo,zodit is genieten.heerlijk dat wij mee kunnen genieten.

Ja in ausie en kiwi land leven ze ook meer buiten dan binnen.
    Het klimaat en de ruimte geef de mogelijkheid.

Jullie maken er wel wat leuks van.
    Ook fijn dat julliemet zijn tweetjes bent samen dingen doen is fantastie

Geniet en rust uit krijgen het nog zwaar!!!!!!!!!

Liefs devil engel

• 26 November 2012 - 12:59

Maria:

voorlopig hoeven jullie niet meer te sjouwen met een zware bepakking. Een tip ik zag dat jullie maar 1 rugzak op de fiets hadden meegenomen (beter 2 en de zwaarte verdelen). Angela en ik hebben deze fout gemaakt op de Milford track. (achteraf beter geweest ieder een rugzak)
    een hele fijne tijd in NZ

ps weer een prachtig verslag
    liefs